Aktuella upphandlingar

Sävsjö kommun använder MERCELL TendSign för att annonsera upphandlingar. Klicka på länken nedan för att komma till pågående upphandlingar.

Kommunstyrelsen är personuppgiftsansvarig för behandlingen med syftet att genomföra elektronisk anbudsansökan och anbudsgivning inom ramen för lagen om offentlig upphandling. Upphandlingsenheten samlar in namn, mejladresser, organisationsnummer, företagsnamn och i nästkommande steg CV, utbildningsintyg och andra dokument som styrker ställda krav.

Den rättsliga grunden för behandlingen är allmänt intresse. Personuppgifterna kommer att lagras som allmänna handlingar i enlighet med arkivlagen (1990:782). Observera att personuppgifter kan komma att lämnas ut i enlighet med offentlighetsprincipen. För mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter gå till information om behandling av personuppgifter på savsjo.se.

Om du har frågor om behandlingen kan du kontakta Sävsjö kommun på kommun@savsjo.se eller vårt dataskyddsombud som kan nås på dataskyddsombud@hoglandet.se eller telefon 0381-679508. Mer information om dataskyddsombudet finns på Höglandsförbundets webbplats hoglandet.se

Om du anser att Sävsjö kommun har behandlat dina personuppgifter på ett felaktigt sätt är du välkommen att kontakta oss direkt på kommun@savsjo.se. Du har även rätt att lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) som är tillsynsmyndighet.