Lyssna på sidan Lyssna

Ny e-tjänst för tillfällig anställning i kommunen under coronapandemin

Publicerad:

Sävsjö kommun och Sävsjö Näringslivs AB lanserar en ny e-tjänst för personer som söker en tillfällig anställning i kommunen under coronapandemin. Syftet är att stötta det lokala näringslivet samtidigt som kommunens verksamheter får förstärkning.

I den rådande situationen med coronaviruset (covid-19) ser Sävsjö kommun och Sävsjö Näringslivs AB behov av att förstärka med extrapersonal inom flera av våra kommunala verksamheter och bolag. Samtidigt har flera lokala företag tvingats varsla och permittera personal. Den nya e-tjänsten vänder sig både till dessa personer och till alla andra som vill ha en tillfällig anställning i Sävsjö kommun. Tjänsten gör det möjligt att anmäla intresse för arbete inom vård, omsorg, vaktmästeri, kost, förskola och så vidare.

– Vi arbetar ständigt för att hitta nya lösningar som är till gagn för företagen, den enskilde individen och för våra verksamheter. Vi ser främst ett ökat behov inom kommunal omsorg men alla är välkomna att lämna en intresseanmälan, säger Helena Gill, VD på Sävsjö Näringslivs AB.

Inom kort skickas mer information ut till kommunens alla företag om kommunens arbete för att stötta i krisen och vart man ska vända sig vid frågor eller samtalsstöd.

Länk till e-tjänsten
sjalvservice.savsjo.se/Tillfallig-anstallning-corona Länk till annan webbplats.

Vid frågor kontakta:
Helena Gill, VD Sävsjö Näringslivs AB, 0382-57 72 00
Patrick Blomström, näringslivschef, 070-537 67 97
Kristin Nilsdotter Isaksson, utvecklingschef, 0382-152 30