Inställda samlingar på grund av coronaviruset

Öppet hus på Aleholm 26 mars, prova-på-dag på musikskolan 21 mars och gudstjänster och tisdagsandakter på boendena inom äldreomsorgen har ställts in. Detta med anledning av extra försiktighet och minskad smittspridning av coronaviruset, covid-19.

Sävsjö kommun följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring den ökade risken för spridning av coronaviruset, samt de nya direktiven från myndigheter och regering om att motverka smitta genom att begränsa större folksamlingar och sammankomster.

Detta är en förebyggande åtgärd.

Läs mer om Sävsjö kommuns råd och riktlinjer kring coronaviruset och covid-19 på informationssidan för corona här. Länk till annan webbplats.

Kommer fler evenemang att ställas in?

Det kan finnas risk för att fler evenemang och samlingar ställs in. Håll dig uppdaterad på visitsavsjo.se där informationen kommer att finnas i respektive evenemang. Där det inte är Sävsjö kommun som arrangerar evenemanget är beslutet om att ställa in helt upp till arrangören. Sävsjö kommun ger inga andra rekommendationer än det beslut som tagits av regeringen att förbjuda evenemang som samlar fler än 500 personer.