Barn i pulkabacken

Lek och bus utomhus

Vi har laddat upp med förslag på uteaktiviteter på vår evenemangswebb www.visitsavsjo.se Länk till annan webbplats.. Njut utomhus under sportlovet - med avstånd!

Tips inför utevistelse

Sävsjö kommun har spolat upp två isplaner i Sävsjö. En ligger på fotbollsplanen vid Vråes/Gunnesväg (bredvid lekplatsen) och den andra vid gång och cykelvägen på spångenområdet Björkängsgatan/Såningsstigen/Gärdestigen. Det finns även isplaner i Stockaryd, Vrigstad och Rörvik. Besök www.visitsavsjo.se Länk till annan webbplats. och mejla till kommunikation@savsjo.se om ni saknar någon aktivitet.

Våra erfarna förskollärare delar med sig av tips på smidig mat, roliga lekar och annat som är bra att tänka på när man är ute med barnen i många timmar.

Tips - att äta ute

Tips - kläder för alla väder

Tips - vinterlekar och bus